5 grunner SEO selger produktene dine

5 grunner til at SEO selger produktene dine 

Du har kanskje spurt deg om du egentlig trenger SEO tekst for å lykkes på nett. Og du har rett når du tenker over dette, fordi det er ingen grunn for en artist eller politiker å bruke SEO. Alle vet hvem personen er og vil få følgere og engasjement gratis ved at de omtales overalt. Når man søker på personen, vil allerede tusenvis av sider ha informasjonen klar.

Selv om de har like mange "haters" som fans, så vil de få omtale, og de har ikke like mye bruk for SEO som kanskje du trenger. Det er ingen som har sagt at du kan lykkes, og du står der egentlig bare med lua i hånda og lurer på om du kan få være med på moroa. Men hvorfor skal du det? 

SEO selger produktene


Selvfølgelig fordi du har noe unikt å tilby leserne dine. Og akkurat som alle andre har du lov og mulighet til å lykkes. Med SEO får du likevel en fordel ovenfor alle andre, fordi dette nydelige verktøyet hjelper sidene dine å rangere, uten at du kanskje har funnet gull-formelen din ennå. Men du har funnet SEO, og det er det viktigste.

Selvfølgelig skal du treffe leseren

Når vi skriver innhold på internett tar vi alltid de 5 grunnene til at SEO må vurderes på alvor. Det er ikke bare fordi det øker synligheten, men også tilgjengeligheten. Vi vil selvfølgelig alltid sette fokus på tekst som leseren kan forstå, men det må gjøres på en slik måte at siden også er mulig å finne. For man må huske på at det fins uendelig mengde innhold på internett. 

Derfor er det lurt å fokusere på fengende innhold leserne liker, samt SEO fordi det gjør siden synlig. Det er først etter dette man må fokusere på andre ting, slik som:

  • Call To Action 
  • Salgsknapper
  • Utvikle sortimentet
  • Skrive produktomtaler
  • Utforme inspirerende innhold
Tanken er at du selv skaper det innholdet som du er aller best på, slik som din historie, målsetningene dine, litt om hva du lager, selger, produserer og produktene. Med en SEO-skribent kan du likevel få nettsiden mer synlig på grunn av at innholdet ditt blir mer optimalisert og mottakelig for søkemotoren. 

1. Utforming av SEO

En Call To Action er en oppmuntrende setning som er helt spesifikt utformet for å trigge søkemotorens belønningssystem. Denne setningen skal plasseres riktig i forhold til resten av teksten, og gjerne flere ganger gjennom innlegget. Det skal likevel ikke være overveldende, da søkemotoren vil agere på det og straffe din nettside. 

2. Design som gjør at du kan lykkes

Du trenger et design som gjør det lettere for leseren å bli en kunde. Det kan være salgsknapper og linker til handlekurv. Salgsknapper er ofte tillegg som har en pris. Derfor er det viktig å la noen som har erfaring med å lage nettsider utforme dem. Det kan dessuten hende at tekstforfatteren allerede har en god del verktøy som du ellers måtte ha betalt for. Det er ingen hemmelighet at noen skribenter og webdesignere tar betalt for dette, men når du får en helhetlig løsning er det verdt det. Dessuten slipper du å tenke på en rekke abonnementer du ellers måtte ha opprettet.

3. Sortiment av produkter

Det er ikke nødvendigvis lett å selge varer. Man kan ha stor tro på et konsept som viser seg å feile. Det kan bli for mye til feil tid. Det å utvikle sortimentet sitt får betydning når du bruker SEO, fordi riktig valgte nøkkelord kan hjelpe å få nettsiden din synlig. Det å begrense sortimentet kan gjøre nettsiden din ryddigere og bedre rustet for konkurranse. Det er bedre å ha et fast sortiment enn å miste oversikten. Hvordan du kan optimere sortimentet med prisundersøkelser påvirker driftens vekst.

4. Skrive produktomtalene med tanke på SEO

Det er ikke nødvendig å bruke mye tid på SEO når det gjelder produktene dine. Men det viktigste er at teksten er forklarende og at innholdet er formatert riktig. Gode bilder er viktig. Her kommer også viktigheten av salgsknappene inn, fordi veien til salg kan være svært kort. En produktomtaler bør inneholde:

  • Hva slags produkt er det
  • Detaljert spesifikasjon
  • Størrelse/dimensjon
  • Pris evt konkurrentens pris

5.  Dine skriveferdigheter avgjør

Hvordan du formulerer og engasjerer folk kan være det som teller når man skal føre opp regnskapet. Det handler om å formidle innhold på en lettlest og inspirerende måte. SEO kan virke noe rigid i den sammenheng. Men gjør man dette riktig, så blir det veldig bra. Søkemotoren fremmer godt språk, men ikke nødvendigvis veldig avansert fagspråk. Husk at innholdet ditt skal være lesbart for en stor målgruppe. 

Det er mange metoder man må bruke for å skrive SEO-vennlige artikler. Vi har nevnt noen i denne artikkelen, 

Ditt valg - dine muligheter

Som du ser er det nyttig å bruke SEO for å bli synlig på nett. Vi har gått gjennom 5 gode grunner for å bruke SEO, og bruke det riktig. Det er mange ting vi ikke har nevnt i denne artikkelen, som er helt avgjørende for at du lykkes. Du kan selv lage dine nettsider uten hjelp fra noen. Men ønsker du likevel å få innhold som passer dine produkter, ta gjerne kontakt med oss. Send en forespørsel i skjemaet under.

Snart kan du også få solgt produkter i nettbutikken din. Gjør det med hjelp av en tekstforfatter.





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hvorfor bruke en skribent?

Hvordan bli fortrolig med nøkkelord?

Hva er digital synlighet?